6.2.07

Söndag 4/2

Jag brukar aldrig göra någonting på söndagar, bara slappa och plugga lite möjligtvis. Men denna söndagen var faktiskt aningen annorlunda. Jag började med att ringa och väcka Madde ur hennes skönhetssömn, men jag var ju tvungen att berätta så fort som möjligt att Mbdo var i stan, så vi var tvugna att gå på konsert på kvällen. Fast först gick vi ut på en promenix i det fd fina vädret, då vi planerade exakt hur Maddes liv kommer att se ut de närmsta tjugo åren. Men dock undrar jag om det inte kommer bli lite jobbigt med ett eget fotbollslag... ;) Sedan ringde jag och pratade med Challe, alltid lika trevligt. Längtar till den nionde mars såklart! Men kan nu meddela att efter det samtalet har jag bara ca 10 kr kvar på min mobil... tror aldrig jag har haft så lite faktiskt, men det ska det ju snart bli ändring på! Sen blev det ju kväll och vi styrde våra steg mot staden (eller ja, busschauffören körde oss dit...). Och när vi steg in på Inkonst visste vi inte riktigt var vi hade hamnat, där syntes inte en själ. Vi hade nog förväntat oss något lite mer folk, men i alla fall tassade vi försiktigt in i lokalen och hittade både kassan, baren, Majken Tajkens skiva, andra (även om de inte var många)
människor, scenen och ett ledigt bord. Och så fick vi ett intimt möte med Malmös undre kulturliv... Det var sk öppen scen, så vi lyssnade till olika människor som visade upp sina konstnärliga talanger. Jag vet hur det låter, hade jag hört om det innan hade jag bara himlat med ögonbrynen och undrat "hur dåligt kommer inte det vara?". Men det var faktiskt riktigt trevligt, visst de var mer eller mindre bra, men alla hade väl sin charm, och det är kul att se att det finns ett forum även för Peter ca 40 år (som för övrigt fick textraden "would you need me if I'd move away?" att fastna i mitt huvud). När Majken Tajken kom blev det ju lite mer fart på stället. Jättebra konsert med grymt medryckande musik! Som jag lyssnar på från myspace när jag skriver det här ;) Dock begick jag ju en liten synd på söndagskvällen också... Jag var riktigt sugen på pommes frites, hade varit det hela dagen. Jag får det ibland, sug efter skräpmat alltså, jag vet inte var det kommer ifrån och det är verkligen inte likt mig, men iaf. Så eftersom det var 10 minuter till bussen skulle gå från skaanky, kunde jag gå in och stilla mitt behov på Burger King, som har det godaste pommes fritsen (vad än Madde försöker inbilla dig...;) Och det var ju faktiskt gott, de smakade potatis (nähä!) och det är ju alltid trevligt att precitionsketchupa.

Dagens konstaterande: Det är alltid basisten man ska satsa på! (vilken sorts bas han än spelar..;)

Inga kommentarer: