22.2.07

Let it snow, let it snow, let it snow...

Ja, men det är ju jättefint att allt här i Skåne står stilla när det snöar. Jag trodde att jag var ute i god tid (kl tio över sju) för att hinna ta bussen och komma till skolan i tid. Men nej nej, ingen buss kom... Då meddelade en trevlig dam som också stod vid busshållplatsen, att det inte skulle börja gå bussar förrän kl åtta. Jaha vad gör man då då, jo då tänkte jag att en halvtimme är ju inte jättelång tid, så jag började pulsa genom snödrivorna för att kunna komma till en annan busshållplats till ungefär kl åtta. Men som många har sagt före mig, Skånetrafiken är inte att lita på. Om folk kan cykla hyfsat i det här vädret, så kan de väl skicka ut en och annan buss. Så det slutade med att jag traskade hela vägen ut till hamnen och skolan, för att få reda på att vi inte har någon fysikföreläsning. Men jaja, en uppfriskande promenad fick jag ju, och en rast innan matten.
Fast snö är ju lite trevligt också. Allt blir mycket ljusare, och det behövs ju.
Dock känns det kanske inte så jättekul att ha körlektion i morgon, eftersom jag redan är en trafikfara vid torrt väglag... ;)

Ps. Jag vet, lite surkärringsvarning på det här inlägget...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som att du haft en riktigt kul dag :) Jag är inte ledsen att jag missade (hade ändå aldig lyckats komma dit)

Anonym sa...

Nu är du snart värre än mig med promenaderna ;D

Anonym sa...

BLOGGA MERA MIN KVINNA! vi hörs hoppas du pluggar på bra. jag är lite krasslig och ska bara ta det lugnt idag. johan ska springa på stan med de andra och sen blir det ju rent för dem. sen ska vi försöka boka bord på ett ställe där melodifestivlen visas! som sades; vi hörs. och tänk att det bara är 13 himla dagar kvar!!! //c