8.2.07

Allrakäraste syster

"Nu ska jag berätta en hemlighet: jag har en tvillingsyster. Tala inte om det för någon! Hon heter Ylva-Li, och hon kallar mig "Allrakäraste syster". Ylva-li tycker bara om mig. Vi har ett särskilt språk, som vi bara förstår. Och vi har så roligt tillsammans."


Nej, hon heter inte Ylva-li, och nej, hon är inte min tvillingsyster. Men en syster har jag och hon är bättre än någon annan syster som någon har!


Oftast träffar jag ju Annie mellan vårt hus fyra väggar, vilket gör det extra roligt att träffas utanför dem. Och det gjorde vi igår. Annie lyckades hitta till min skola, och till och med till rätt sal, trots (ja, trots, för den var inte vacker..) min karta. Vi skulle ju egentligen ha fikat på Wayne's Coffee vid Dockan (kan ju inte gå ett år nere i hamnen utan att testa det ju), men de stängde ju redan halv fyra, och vi skulle ju sitta och slöa mycket längre. Så vi fick bege oss till Wayne's vid Stortorget istället, vilket i och för sig gick lika bra. Annie fick sin chai, jag min cappuccino och så delade vi systerligt (vad annars?) på en kycklingbagel och en mintchokladkaka. Men framför allt fick vi ju vårt powertalk. Och det finns saker som jag bara kan säga till min sis.




2 kommentarer:

Anonym sa...

systrar är allt något speciellt!

Anonym sa...

love u, sis