5.6.08

The End of an Era

Femte dagen i månaden juni och jag måste konsultera min kalender för att komma ihåg vad jag har gjort de här första dagarna i den första sommarmånaden. 1. Utflykt till Nova Lund och shopping på Lindex, vem hade gissat det... 2. Jobb och konsert med Mazetti Wind. 3. Jobb 4. Jobb, bankärenden (jag trivs lite bättre där nu..), systemärenden (jag fick ju visa-leg-snabbhets-tuggummin :), stanärenden, till mazetti för att sedan gör tre studentspelningar och avsluta med mat och kladdkaka hos Lisen, som tagit studenten, Grattis! 5. Inte alls mycket hittills...
Anledningen till rubriken då... Det var 11 år sedan sist, och ja nu är jag där igen, jag spelar inte längre tvärflöjt regelbundet. Nu har jag blivit riktigt gammal och känner att jag inte kan hänga kvar i ensamblen mer. Spelningarna nu var förmodligen mina sista. Mycket sorgligt. Har varit hur roligt som helst. Och har träffat massor med människor. En stor del av min bekantskapskrets hade jag förrmodligen inte känt om det inte var så att jag spelar flöjt. Men nuu får jag nöja mig med att då och då spela en truddelutt med Annie ett tag framöver. Om jag inte hittar en tysk marschorkester vill säga.. Studentspelningarna tillhör de roligaste, lite kaos innan man kommer iväg och bara glada, fulla studenter (som i sin glädjeyra längre hör hur illa det stämmer, utan blir alldeles rörda) och deras släkt och vänner (som förhoppningsvis inte heller hör att det är ostämt) Men det uppskattas alltid! Nu är det långhelg för mig, promenad med lunch, utgång och fika bestämt än så länge :)

Inga kommentarer: