22.6.08

Dagen efter.

Ja, och vi vet ju alla vad det var för stor dag igår. Och ja, det var fantastiskt roligt. Spänd förväntan tillsammans med 682 andra fans, och framför allt 4 av dem. Filmen var bra, det var den. Fast med de förväntningarna, som man även om man inte vill och borde, egentligen någonsin, skaffar sig, är det svårt för en film, även denna, att infria precis alla förväntningar. Men ja, den var bra. Dock slår serien allt; fast att jämföra 2,5 h och typ 94*0,5 h är inte riktigt rättvist. (Erkänner också villigt: tårarna rann ibland, men också där var jag i gott sällskap.) Och inte heller tänker jag be om ursäkt för att jag lever mig in i de här karaktärerna och deras liv, och för att jag verkligen har sett fram emot den här premiären och tyckt att det var ett tillfälle att få skoskav för. Middag blev det efter bion. Fast jag vet inte om vår entré till restaurangen var så väldigt glamorös. Men ni vet, "when Pete has to go, Pete has to go".
Midsommar var det i fredags. Trevlig fest, för man kan alltid lita på Cornelia och Daniel när det gäller det ;) Det var som Midsommar ska vara, lite kyligt, massor av mat, snaps + visa, soluppgång, kubb och Bollerupskalendern.
Idag är det bara regn, och en del åska. Blev en mycket liten söndagsutflykt den här söndagen. Annie och jag bröt mot alla regler och åkte buss till stan och åt aldrig något heller, inte ens något nyttigt. Men Annie fick inhandlat sina skor i alla fall. Jag köpte aldrig någon väska, hade förtängt en etta på prislappen. Och det är aldrig bra när den ska stå först...

Ps. Jag vet att de inte finns på riktigt dock, så långt har även jag kommit. Men inte mycket längre.

Inga kommentarer: