19.4.08

I vårsolens sken...

Idag är det lördag. Och ledig dag för mig. Det har varit klarblå himmel hela dagen, och är det fortfarande. Men behöver inte ha dåligt samvete för tycker själv att jag ändå har lyckats med att förvalta det rätt väl. Gick upp tidigt och begav mig kl 10 ut på promenad, hamnade i stan (och lyckades med att inte köpa något annat än en bulle och en cola (övar inför sthlm)), satt utanför konsthallen, tänkte gå in och titta på utställningen (det är ju ändå gratis, och rätt många andra som gick in, fast de kanske bara skulle till Smak...), men ändrade mig sedan när en man med barnvagn på bänken bredvid berättade att den var sjukt tråkig. Det var nog första gången jag inte tyckte att det var jobbigt när en helt främmande människa har börjat prata med mig utan anledning om egentligen ingenting. Det kanske beror på vädret... Eller på att det är så att det är jag om ett halvår, i Berra (fick med mig tidningen Peoples guide till de hippa tyska städerna från stan, så nu vet jag vart jag ska gå) . Satt kvar ett tag till och gick sedan hem igen, och var hemma kl 14. Så det har ju funnits tid till att bara slappa idag också. Grejen med att gå upp tidigt är att dagen blir ju så lång, och ibland vet jag inte vad jag ska göra med den... Imorgon är det söndag. Och ledig dag för mig. Dags för klassfika, äntligen. Vet inte hur stor uppslutning det blir, men blir trevligt ändå :) I övermorgon är det måndag. Och ledig dag för mig. Annikas namnsdag är det också, ska nog fundera ut något fint (och billigt) som jag skulle kunna göra för den lilla människan ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

bra med colan där ;)

Anonym sa...

oooohh, now i am so excited :) haha