7.3.07

y(t) = (0,090 m) sin ((11 rad/s)t)

Two done, and still counting...
Fysiken var inte så himla hemsk ändå. Fast det kan jag ju säga nu innan de har lagt ut facit på internet och jag kan se vad jag har klantat mig på... ;) Nu ska jag bara plugga lite till kemin, så ska det nog gå det också.

En utav mina nya upptäckter är annars hur gott det är med havregrynsgröt ;) Jag har ätit det till lunch nu två (snart tre) dagar i rad, och det känns grymt nyttigt. Speciellt om man gör mammas specialgröt med linfrön och havrekli i också. Det låter väldigt mycket som hästmat förstås, men kan de så kan väl jag ;)

En annan upptäckt är att jag har blivit listigare* än någon annan jag känner, vilket är ganska svårt med tanke på vem som ingår i min närmsta bekantskapskrets ;) Hittills till Stockholmsresan (åh, bara två dagar kvar!) har jag en packlista, en att-göra-innan-avgångslista och numera också en lista över hur min resegarderob kan kombineras till olika outfits (blev ändå åtta stycken (nästan) olika)...(ja, jag har för lite att göra)


*inte slug, smart, klurig då alltså, utan begäret och behovet att skriva listor har växt

1 kommentar:

Anonym sa...

du är så listig!! :) /c