28.9.09

Måndag.

Och där kom allrakäraste syster hem. Hon får inte lämna mig sådär i min ensamhet mitt på blnaka måndagen.. iaf inte de måndagar som jag är hemma... Vi lyckas alltid gå om varandra, när jag har hemmakväll har hon utekväll och tvärtom. Tur att vi kan börja synka utekvällarna om ett par månader. Annars pysslar jag mest med labbrapporter, fysik och plugg. Det har varit för lite av den varan nu i september, så det blir desto mer av det nu i oktober. Tur att det är lite kul som händer ändå. Party med PO till exempel, och så väninnedate på fredag, som jag har sett fram emot ända sen det bestämdes, vilket var ett tag sedan. Inte lätt när ens kalender är fullskriven. Och ska man samköra med två andra, ja då blir det till att boka en månad i förväg. Bara att vänja sig antar jag. Så mycket har inte hänt i bostadskön tyvärr.. än är det lite tidigt att börja räkna ner inför min eventuella inflyttningsfest, även för den som planerar långt i förväg.. Fast jag hoppas på sanrt, för jag orkar inte kuska runt med buss längre, längtar tillbaka till mina glada dagar som fullfjädrad cyklist. Till och med en dag som denna när det regnar. Och blåser, men det gör det å andra sidan alltid, så det räknas knappt.

Inga kommentarer: