26.1.07

"Your my engine and I like to start you"

(nej titeln betyder egentligen inget speciellt i sammanhanget)

Idag har jag varit med om något som gjorde mig grymt irriterad, även om det i och för sig är ett äkta I-lands problem. Mitt bankkort hade avmagnetiserats, så där stod jag på Zara och skulle betala, men det blev ju ingenting med det just då i alla fall... Sedan testade jag kortet i två bankomater, varav den ena verkade lite sugen på att käka upp mitt kort, villket den som tur var inte gjorde. Men fungerade gjorde det likväl inte :( Så jag fick vandra iväg till min inte-favoritplats: Banken... Men jaja, det fixade sig ändå, jag ska få ett nytt kort (tack för det sälla bankmänniska!) och jag kunde ta ut lite pengar så att jag fick till slut mina linnen från Zara. Men ett himla gående blev det.

Det blev i och för sig lite bättre av att en yngre manlig person visade lite vänlighet och höll gentlemannamässigt upp dörren för mig när jag skulle ut ur en affär ;) Små saker gör en glad!

Ja, det var min fredagseftermiddag det...

1 kommentar:

psychoo sa...

oo shopping, me like :)
och eller hur kan det göra hela ens dag typ om någon trevlig okänd person håller upp dörren, om busschaffören hälsar och snackar lite eller ja, nått sånt :)